Reading time: 4 minutes

13 diákkal Kolozsvárra utazott a Középiskolás Program csapata, hogy látogatást tegyen az erdélyi KP-szombaton.

Március 22-én 13 magyarországi középiskolás diák és 6 MCC-s egyetemista társaságában Kolozsvárra utazott a Középiskolás Program csapata, hogy látogatást tegyen az erdélyi KP szombaton. Közel 500 programtag vesz részt a KáPéban Erdélyből, a velük való ismerkedésre, a kapcsolat szorosabbá fűzésére szerettük volna idén is megadni a lehetőséget a magyarországi diákoknak.

A hétvégéről Várnai Jadranka, KP-s diákunk készített beszámolót:

"Miután februárban elfogadták a jelentkezésemet az MCC Középiskolás Programjába, nagy lelkesedéssel és optimizmussal vágtam neki a kurzusomnak. Akkor még csak nem is sejtettem, mennyi mindent tartogat ez a program a tanuláson kívül. A kolozsvári kirándulás volt az első hétvége, amin részt vettem. Izgatottan vártam, hogy mi fog kisülni a háromnapos kiruccanásunkból. Nagyon pozitívan éltem meg, ugyanis végre személyesen is találkozhattam a KP mozgatórugóival, hozzám hasonlóan motivált résztvevőkkel, és néhány egyetemistával is, akik szintén nyitottan fordultak felénk.

Péntek reggel az MCC épületében volt a találkozó. Útközben rengeteget beszélgettünk, filmeztünk, s előkerült néhány logikai játék is. Kolozsváron a kipakolás után rögtön tettünk egy rövid sétát a főtérre, ahol a Mátyás-szobor előtt készítettünk csoportképet. A vacsorát már az erdélyi diákok társaságában töltöttük. Az este ezt követő része ismerkedős játékokkal telt, amelyeken jókat szórakoztunk, és amelyek segítségével jó néhány közös pontot találhattunk, így megalapozva további beszélgetéseinket. Még késő este is játszottunk, és élveztük egymás társaságát.

Szombaton, reggeli után átsétáltunk a KP-szombat helyszínére, ahol Dr. Kádár Magor kommunikációs szakértő: Ez nem Las Vegas - ami a netre, ott is marad! című előadását hallgathattuk meg. Szerintem felettébb érdekes és figyelemfelkeltő volt, így hamar elrepült az erre szánt másfél óra. Tetszett az interaktív koncepció, így néhányan közülünk pendrive-ot is nyerhettek a kérdések ügyes megválaszolásával. Egy rövid szünet után ismét ismerkedős játékokra került a sor, ahol azokat az erdélyi társainkat is megismerhettük, akik csak a szombati programhoz csatlakoztak. Az ebédszünetet pizzázással töltöttük, majd a félórás pihenő után eljött a vitaszemináriumok ideje. Nagyon tetszett a szakmai program, és örülök, hogy belekóstolhattam az effajta felépített vita világába. Egyetemista segítőink hasznos tanácsaival, és a pont elegendő felkészülési idővel, sikerült értelmes, egymásra megfelelően reflektáló érveket felsorakoztatnunk, és így sikeres vitákat „vívnunk”. A kellő mennyiségű agytorna végeztével elindultunk felfedezni a várost. Megtekintettük Mátyás király szülőházát, felmentünk a várhegyre, ahonnan az egész várost beláttuk, és persze a Szamos fölött is átsétáltunk. Vacsora után megérkezett két vendégünk, akik energiáikat nem kímélve mindent megtettek a sikeres táncház ügyében. Szerintem a végére egészen belejöttünk, legyőzve kezdeti fáradtságunkat. Avalon, Concept, Bang, és további érdekes játékok társaságában az utolsó esténken is hamar elrepült az idő.

Vasárnap délelőtt összeszedelődzködtünk, majd útra keltünk, és kora délután már ismét a Collegium épülete előtt találtuk magunkat, most már a frissen szerzett élményekkel gazdagabban.

Számomra feledhetetlen élmény volt a kolozsvári kirándulás. Mind az újonnan megismert emberektől, mind az új szituációkból és kihívásokból rengeteget tanultam. Sok talpraesett és érett gondolkodású fiatalt ismertem meg, akikből egy jó csapat kovácsolódott össze."

Várnai Jadranka
Lovassy László Gimnázium

Az erdélyi e-KP-s programtag beszámolóját IDE kattintva lehet elérni.