A tatai tó után idén a Balatont hódították meg kápésaink.

Egy felejthetetlen KP-s tábor Zánkán

A 2012-es nyár legrövidebb, egyben legtartalmasabb táborát töltöttem Zánkán az MCC KP-s csapatával. Augusztus 14-én, délelőtt tűző napsütésben, hátizsákkal a vállamon baktatva a megbeszélt találkozóhely felé azon töprengtem, vajon milyen lesz az előttem álló három nap. Hála a KP-s szombatoknak, a társaság nem volt teljesen ismeretlen számomra, mégis kissé lámpalázasan álltam a regisztrációs asztalnál. Félelmem alaptalannak bizonyult, mert az ismerkedési játékoknak és lelkes instruktorainknak köszönhetően az ebédet már egészen közvetlen hangulatban töltöttük. A szállás elfoglalását követően rövid ismertetőt kaptunk a tábor programjairól, majd kisebb csapatokban folytattuk a bemutatkozást.

A nap további részében az esti színdarabokat készítettük elő. Ki-ki a saját szerepe szerint Piroska, Hófehérke, Micimackó vagy a Három kismalac egyike volt. Minden csapatnak más-más stílusban kellett előadni egy jól ismert történetet úgy, hogy 5 szót, amelynek el kellett hangoznia az előadás során, az „ellenfél” csapat adott meg. A daraboknak óriási sikere volt, a sok nevetés pedig már csak azért is praktikus volt, mert kevésbé fáztunk az augusztus közepét meghazudtoló, hűs éjszaka ellenére.

Másnap reggel egy jókora bögre kávé után igyekeztünk minél árnyékosabb helyre telepedni, hogy Babocsay Ádám lebilincselően izgalmas előadását meghallgassuk. A reklámok működéséről és reklámpszichológiáról volt szó. Ebéd után elérkeztünk a tábor egyik legizgalmasabb eseményéhez, a vitakörökhöz. Miután mindenki feliratkozott a számára szimpatikusnak ítélt témára, („erdélyi választójog”, „a felsőoktatás finanszírozása”, „identitás elvesztésének problémája hosszabb külföldi tartózkodás esetén” mellett voltak könnyedebb témáink is, mint pl. „elképzelhető-e a hétvégi buli alkohol nélkül”,stb.), közösen felkerekedtünk, hogy meghódítsuk a „magyar riviérát”. Ha egy Balaton-parti nyaraló kívülről látott volna minket, biztosan megmosolyogta volna a nem éppen hétköznapi időtöltésünket. Ami másnak kissé idegen, az egy vérbeli MCCs-nek megszokott, csapatokba rendeződve, a perzselő napsütésben csak úgy parázslottak az érvek és ellenérvek a vitakörökben. Hogy tétje is legyen a dolognak, a győztes csapat vízibombákkal felszerelkezve adta meg a kezdőlökést az „ellenfélnek” a víz felé. :)

A vitáktól és a fürdőzéstől kimerülten, mégis jókedvűen indultunk vissza erőt gyűjteni az éjszakai túrához és az előtte lévő, még számunkra is ismeretlen, programhoz.

Az este első felében egy másfél órás műveltségi vetélkedőben vettünk részt, amelyet igazi kvíz mesterek vezényeltek le. Sajnos a csapatom hátulról lett az első, de úgy gondolom, így is, iszonyatos mennyiségű új ismeretre tehettünk szert, és fény derült arra is, hogy kinek mennyi maradt meg a történelem, irodalom, földrajz vagy akár az énekóráról megszerzett tudásából.

Hét csapatban vágtunk neki az éjszakának. Élő hidat építettünk, kincsekre vadásztunk megpróbáltuk a lehető legtöbb információt begyűjteni a Collegiumról, és az ott folyó életről. A túrát természetesen egy elmaradhatatlan utolsó esti buli koronázta meg beszélgetéssel, zenével, tánccal.

Felejthetetlen élményt nyújtott ez a két és fél nap, mert egy nyitott, befogadó, intelligens csapatot ismerhettem meg, és úgy érzem, hogy végre igazi KPs-ként kezdhetem meg a második félévemet az MCC-ben.

Szilágyi Eszter Soewarni, Kölcsey Ferenc Gimnázium, Budapest

"Az elitet fel kell készíteni feladatai elvégzésére”

Maróth Miklós volt az idei Diplomaosztó díszvendége

Álláslehetőség

Utazás-, és oktatásszervező koordinátort keresünk

Az MCC ismét Kiválóan Akkreditált Tehetségpont lett

A háromévente szükséges akkreditációs folyamat ezúttal is sikerrel és elismeréssel zárult.